2014. január 11., szombat

Alvás előtt, fotóztatás

Ma későn értem haza, és így az állatok is csak most mentek aludni, nekik ez viszonylag késő, de hétvégén ez megengedhető.
Ma este mint mostanában minden este, helycsere van egy fél órát köbö, és Barney örömmel futkorászik a kifutóban ilyenkor.
Málác úr meg izgatott lesz amikor a kicsi ketijébe kerül be...
Ez a szokásos forgatókönyv. Persze szoktam engedélyezni ketrec melletti ismerkedési estet is.
Viszont megfogadtam, hogy februárig (ameddig haladékot kaptam, hogy mi legyen Barneyval) még próbálok időt szakítani újabb összeszoktatási kisérletekre! Nem adom fel olyan egyszerűen!!!
Az lenne a legjobb, ha Barney és Punky jól kijönnének egymással és emiatt nem kéne megválnom a kicsitől.
De...az is igaz, hogy elég sok pénzt költök rájuk, mivel minőségi életet akarok nekik biztosítani, mert én nem akarom őket szenvedni látni!!! Barney atkássága javulóban, hála a kezeléseknek és már nem is iszik olyan töméntelen sokat, mint régebben! ;) A vakarózás is egyre kevesebb, már amennyit én látom.
Szóval megpróbálok most mindent megtenni eme két állatért, na és Rooért!

Ah, nem is meséltem, bent a munkahelyen két kolléganőm megkérdezte:
- Esznek a malacaid napraforgót vagy kukoricát?
- Nem, miért?!
- Mert maradt itt nálunk pár zacskó, gondoltuk nekik adjuk.
- Nagyon kedvesek vagytok, de speciális tápot kapnak amiben nincs se szotyi, se kukorica.

Roo-nál (mint görögteknős) meg mit találtam!
Ezt:
A fiatal állatot, amíg a haspáncéljának hossza el nem éri a 10 cm-t, 6 havonta le kell fotóztatni a természetvédelmi hatóságnál. Ennek elmulasztása esetén az állat idővel szintén illegális eredetűnek minősülhet, még akkor is, ha korábban legálisan vásároltuk. A haspáncél mintázata ugyanis az állat növekedése során változik, és 6 hónap elteltével már nem feltétlenül hasonlít a bizonylaton lévő fotóra, így bizonytalan lehet az azonosítás. Hasonló a helyzet ahhoz, mint amikor a hivatalos iratainkat újítjuk meg, a rajtuk lévő fotóval együtt, csak itt ezt gyakrabban kell elvégeztetni, viszont a hatósági fotózás díjmentes. Ügyeljünk a bizonylat érvényességére, és semmiképpen ne mulasszuk el a fotóztatást!
Ma megmértem, igaz a hátpáncélját,az 5 centis köbö. Februárban kell vinnem fotóztatni. :P
Amúgy befalta a teknősvitamincseppes kígyóuborkát. :)
A malacok meg kaptak vacsira répát, egy szelet mandarindarabot, és két levélke rukkolát. :)
Tegnap este répa és alma volt a menü.
Idén megfogadtam, hogy én is eszem a zöldség és gyümölcsökből amiket a tengerimalacok esznek, de csak egy almát majszoltam el ami elég rossz ízű volt szerintem. Nekik "feljavítom" Cebion cseppel. XDDD
Gondolom marhára örülnek neki. :P

Málác urat lefekvés előtt ölbe vettem, és ugyanaz a kedves és nyugodt malacka volt, mint régen. Nem volt a berregés, a hiszti amit mostanában mindig levág. Éreztem a szeretet és bizalom erejét abban amikor elfeküdt az ölembe, és letette a fejét! Ez annyira jó érzés volt! Visszakaptam a (régi) malacomat! :)
Eközben az idegeskedés kiváltója bent a hálóhelyükön a konyhában falta a répát. :)

Még eddig sosem adományoztam egy százalékot, de idén a malacegyesületnek adom. Valahogy meg kell tudnom hogy megy ez...lehet az adóbevallásnál kell ezt jelenteni?! Nem tudom, majd utánakérdezek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése