2014. március 19., szerda

#180 Szomorú poszt :'(


A 180.-ik bejegyzéséhez érkezett a blog, de sajnos nem jó hírrel kezdeném a mai posztot. :(
A Sors irónikus.
Tegnapelőtt kaptam egy levelet, miszerint megérkezett Roo CITES engedélye az elkészült képpel.
Sose felejtem el azt a hideg, esős napot amikor vittem őt fényképet készíteni.
Azon imádkoztam, hogy élje túl a szállítást. Anno volt egy leopárdgekkóm, Kenzo:

Itt éppen vedlés közben.
Ő úgy halt meg, hogy a szüleim nem voltak hajlandóak gondoskodni róla, így el kellett vinnem őt is a telekre nyaralni. Pedig olvastam, hogy a hüllők nagyon nehezen viselik a szállítást, és ez stresszt okoz nekik.
Kenzo is amint megérkeztünk, és kivettem a szállítódobozból, 5 perc múlva meghalt. :'(
Eltemettem a kertben, dokumentáltam fotókkal az egészet. Én mindent lefotózok, légyen az jó vagy rossz, mert az Élet minden pillanatát meg kell örökíteni szerintem. A halál szerves része az Életnek.
Roo vasárnap nagyon magábahúzódott, de békén hagytam, gondoltam, hogy a stressz, hogy kivettem a kis terráriumából és beraktam a fiókba. Hétfőn és kedden sem mozdult. Csinált már ilyet, hogy 1-2 napig inaktív volt. De úgy láttam, hogy tegnapelőtt megfordult, és észak helyett dél felé "néz".
De ma reggelre már nagyon gyanús lett ez a nem helyváltoztatás, és a hátára fordítottam reggel, amíg megcsináltam a reggelimet. De semmi kapálózás, meg fejkidugás. Gyanús, gyanús... bevittem egy gyors melegvizes zuhanyra, de meg se moccant. Sajnos mennem kellett munkába, és egész nap azon izgultam, hogy ne legyen igaz az amit sejtettem. Ma mikor hazaértem a CITES engedéllyel, megnéztem azonnal Roo-t.
Puha volt a haspáncélja, és a fedőpáncélja is puhult. Megpöcköltem, de semmi reakció.
"Szétfolyt" belül.
Roo meghalt! :'(
Pedig annyira vártam a tavaszt, hogy elviszem őt is és Málácot is a telekre legelészni!
De Roo már csak az égi mezőkön legelhet. :'(
Nem tudom mibe halt bele... lehetséges, hogy elhanyagoltam kissé, mert mostanában Barney körül forgott az élet, és a két malac totál lefoglalta azt a kis időmet is ami hétköznap van. Igen, anno írtam is, hogy Roo-val valahogy nemigen tudok foglalkozni ahogy megérdemelné. :'(
Most akkor vissza kell küldenem a CITES papírját, amit bevonnak.
(Még jó, hogy anno a kutyám törzskönyvét nem vonták be, mikor meghalt, csak az oltási könyvét).
Elgondolkodtam azon, hogy milyen szomorú az élet, egy hete Barney ment el innen (mondjuk ő szerencsére nem halt meg), most meg Roo vett búcsút tőlünk, de ő tényleg.
Málác úr remélem nem tervez semmiféle ilyesmi gondolatot a fejében!!! Ő egyébként szerencsére szuperül van, és újra kezes, nem berregő, aranyos kismálác, mint amilyen volt, mielőtt megismerte Barneyt. Az biztos, hogy nem lesz más állatom többé a tengerimalac mellett, a görögteknős gyerekkori vágyam volt, úgy tűnik eddig tartott. 7 hónap... Régen mondták nekem a terraristák, hogy ne vegyek babateknőst, mert nagy a halandóság köztük, minimum 1-2 évest vegyek. Nem hallgattam rájuk...
Most ahogy írom Roo "történetét", eszembe jut, hogy 1 hete nemigen evett már. Arra gondoltam, hogy biztos az időváltozás miatt van ez, vagy a téli hibernáció miatt. Elég szerencsétlen időpontban vettem őt, ősszel. A teknősösök azt mondják, hogy a tavaszi kikelésű fiatalok életerősebbek, mint a nyár végiek. Ebben is lehet valami...

Roo (2013.07.25.-2014.03.16.)
26 volt a száma, ami nekem fontos szám az életemben.


Látszik, hogy változott a haspáncéljának a mintázata, pedig nekem úgy tűnt a teknős nem nőtt semmit.


Ilyen pózban találtam rá... :((( Ekkor már nem élt.

Málác úr fűtőtest előtti helye újra a régi, bár nem nagyon dzsumbujos:


Visszaköltözött a fal mellé, aminek úgy látom örül. :) Popcornozott is...
Remélem ő minél tovább velem marad!



Roo-nak küldöm ezt a számot:

2 megjegyzés:

  1. Fogadja együttérzésemet Roo halála miatt,szegény bizonyára már néhány napja haldoklott,mire végül eltávozott.El kellett volna vinni a Sátorhelyi doktorhoz,az nagyon ért a hüllőkhöz.Boncolásra nem gondolt?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen az együttérzését. Sajnálom én is, hogy meghalt, de az Élet megy tovább. Málác úrnak továbbra is szüksége van rám.
      Sajnálatos módon mire észbekaptam Roo már nem volt megmenthető. :(
      Átvillant az agyamon a boncolás, de minek?!
      Szegény így is már elfolyt belül. :(

      Törlés