2013. május 1., szerda

Május elsejei kirándulás

Indulás előtt, még otthon...

Az autóban zötykölődve

Egy nagy szatyornyi...mindjárt kiderül mi:

Forgács!

Malacházikó (mert a környéken vannak macskák is)

Rágcsapogik

Használt széna

Tengerimalac eledel (bár van benne sajnos kukorICA) :-P

Egy régi könyvem, ha netán elfelejteném a gondozásukat

"A helyes bánásmód"

Így készül a nyaralóketrec

Kevéske forgács, mert úgysem az egész teret fekszi be

Tál kaja, ami a legfontosabb része a ketrecnek :)

Kaja mellé széna is dukál...

Itató, mert a malacok igénylik a vizet (inni)

Helyfoglalás megtörtént (Check in)

-"WTF? Where am I?"

Az első hely, ahova letettem, a hintaágy mellé, Napos rész (még)

A szomszéd fűje mindig zöldebb... :)

Élete első találkozása a fűvel a tappancsai alatt, és mi lett ezután?

Bizony, eliszkolt be a susnyásba. :D Úgy kellett kibányásznom onnan.

Amikor a szükség az úr, avagy hogyan legyen saját szénánk INGYEN?

Mire nem jó egy üres szénazsák?! :D

Itt éppen a Nagyi lépteire fülelt..., már a második helyén van félárnyékban.

Emitt meg az ölemben pihen az udvaron, de amint Nagyi jött, ő már rohant fel rám, hogy elbújjon :)

...mert nézelődni a gazdi öléből jó...

Szerintem ez egy tök érdekes kép lett Punkyról

Ez az igazi, egy rét, sok málác, és egy kutya :)

Őrgróf őrzi a birodalmát

Most te vagy bezárva, vagy én?

Szénagyűjtés otthonra...

Punky bébivel és a szüleimmel kilátogattunk a Nagyihoz a telekre. Szép tavaszi idő volt, így most miért ne?!
Megérkezésünkkor tudtam meg, hogy nekem füvet kell majd vágnom. Utálom, de mit volt mit tennem...megtettem. Előtte a hordozóból kimenekítettem a besokkolódott málácot, és összebarkácsoltam neki egy ketrecet. :) 5 perc alatt már kész is voltam, betettem az új helyére, és irány a fű(nyírás)!
Utána összeszedegettem a lenyírt füvet. Ez eszembe sem jutott addig, amíg egy házi rozsdafarkút

Kép: Fotozz.hu
megpillantva láttam amint szedi össze a fűszálakat. Gyorsan én is követtem a példáját, és összegereblyéztem egy szénás-zacskónyit, meg még itthonra is hoztam haza a Málácnak, mert elfogyott a kedvenc eledele a kigyóuborka, majd holnap vennem kell neki. Kivettem a ketrecből, és letettem a földre, hogy csináljak róla egy első szabadtéri füves fotót. 2 másodpercig meg volt illetődve, gyorsan körülnézett, majd usgyi, befutott a közeli bokrok közé. Alig tudtam kiszedni onnan, mert ráadásul ott volt egy fagyalbokor is... De nem lett semmi baja. :) Aztán visszatettem a ketijébe, és elmentem ebédelni. Ebéd utáni sziesztánál kivettem az ölembe, ahol elnézegelődött, meg mocorgott, de mikor megjelent a Nagyi, bepánikolt tőle, és rám mászott. Ilyenkor valósággal belémbújik, de tényleg! :) :P (Kisebb korában a Nagyi megsimogatta őt, és utána a tengeriröff egy hétig ideges volt, mert a Nagyi sok negatív energyvel rendelkezik, és átadta a Málácnak is... ):) Ezek szerint megjegyezte ezt a Málác, mert Anyunál és Apunál nem rendezett menekülési jelenetet...

Közben bele-beleolvasgattam a Tengerimalacos könyvembe (itthon még van vagy három-féle malacos könyvem), ez az egyik leggagyibb, illusztrációilag meg kinézetileg, de tartalmilag a legjobb, mert sok igaz belőle, amit én is meg tudok erősíteni! Pl., volt egy ilyen szöveg benne: "...és a tengerimalacok ki szoktak borulni a csattogó, száradó ruháktól a szélben", és igen, Málác is kiborul, mikor teregetek (már nem mindig, de párszor már bepánikolt). A házikót, a nyaralóketrecet, a rágcsipogácsákat, az itatót, az eledelt, a tálkát mind-mind kinthagytam, a frissen szedett szénával együtt, csak a kis fehér szatyorban lévőt hoztam haza. :) Adtam még ott a Málácnak egy fél markonyi "házi szénát", úgy falta!!! :)

Hazafele menet megálltunk az autóval, mert a Nagyit hazahoztuk a telekről. Amíg apuék bementek vele, én kint maradtam az autóban, mert ezt mondtam anyunak:

-Nem hagyom egyedül, mert

Ezen mosolygott egyet, de nem vicces, mert a levegőtlen autóban a tűző Napsütésben könnyen hőgutát kaphat a tengeriröffencs, és ez az utazódoboza nem éppen nagy levegőáteresztő...
 :-P

Amíg bent voltak, én a tiltás ellenére kiszedtem Málácot, lehúztam a kocsi ablakát, és a két kezembe fogva megmutattam neki a környéket. Minden szép zöld volt és Napos, sárgarigó meg feketerigó dalolt versenyt egymással, Málác meg csodálkozva nézte egy kicsit. Igen, kicsit, mert láttam, hogy jönnek anyuék, gyorsan visszatettem a dobozába, majd le a lábaimhoz, mert csak ott utazhat, így nem buktunk le! :D

Azt vettem észre, hogy egész jól viseli ezeket a szabadtéri kiruccanásokat! :) Ma is felhőtlenül eszegetett, meg ilyenek, bár aludni azt nem sikerált neki. De amint hazaértünk, és az új alomba (mert alomcserét csináltam) betettem, elhevert a szikláján úgy, hogy kinyújtotta mindkét hátsó lábát! :) Nyifi-nyafi hangokat (nyöszörgés-féle) hallatott, majd elaludt. :) Legalább egy órát aludhatott, de lehet csak felet.:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése