2014. június 7., szombat

A tanulás haszna

Ma végre volt időm foglalkozni Málác úrral. Sajnos hétköznap és amikor hétvégén megyek valahova, nem igen jut rá idő, hogy rendesen foglalkozzam vele. :( Persze, figyelek rá, etetem-itatom, meg babusgatom, de az eszét nemigen használja.
Viszont végre eme szép verőfényes június elejei napon megmutathatta miket tud!
Ugyanis rákaptam mostanában a Pokoli Macskák nézésére, természetesen angolul (nyelvgyakorlás, rulez!).
Ezen felbuzdulva, és mivel ma időm, mint a tenger, mert nem megyek sehova, gondoltam tudok végre érdemben is foglalkozni Punky bébivel. :)
Miután megette a reggeli citromadagját, és ivott is, meg evett tápot, kinyitottam a kifutót.
Persze rögtön kíváncsian kijött. (Én egy párnán ültem a földön, kezemben egy kis tálkával amibe petrezselyemszárat, sárgarépát, kaliforniai paprikát vágtam apróra, ezek voltak a csalik :D).
Elég óvatos volt az úr, mert megtanulta, hogy, ha kijön, elkapom. De most tudta, hogy nem este van, hanem nappal, ezért mégis bátrabban viselkedett. Leterítettem egy szőnyeget, meg a csövét amibe bele szokott mászni. (Ez egy henger aminek az oldala is lyukas, régen a deguimnál használtam). Magamhoz hívtam a cuppogással, amire jött is, majd érezte a kajaszagot, alig lehetett rólam lerángatni. :P Mégis később óvatosan felfedezőútra indult, de mindig a pokrócon maradt, nem igen ment a padlóra. Aztán mikor megint ott sündörgött körülöttem, elmondtam a parancsot:-"Fel!", erre két lábra állt. :) Majd a hengernél is a parancs az: -"Át!' volt, ott is átment rajta. :) Utána volt a harmadik, a: -"Kör!" amikor körbeforog. Ezt is megcsinálta!
Pedig legutóbb körülbelül februárban gyakoroltuk. :))) Van ennek esze, csak nincs kiaknázva. :P
Sokszor be-bement a kifutójába, oda is bogyózott jórészt (rám is eresztett kettőt, de akkor már tökre be volt sózva). Ma új pelenka, és új fürdőszobaszőnyeg is van, így ma elég sok(k) újdonság érte őt. Volt egy olyan momentum, amikor lefeküdt előttem, és pihent, 3 mp-ig tartott, de olyan volt, mintha a kutyámmal lettem volna. ;) Szerintem ezzel a gyakorlatozással is erősödött a kötelékünk, mert mostanában elég szakadozott. :( Nyitva van az ablak, a friss levegő árad be, ilyenkor szokott néha "ok nélkül" óriásiakat uizni, hogy kiszakad a dobhártyám. :( :) Kicsit szerintem sokat iszik, ez most vagy az unalom miatt lehet, vagy van vele valami, de semmiféle viselkedésbeli eltérést nem találtam nála ami betegségre utal(hat)na. Lehet a meleg miatt van, mert most, hogy ilyen jó az idő, és egész nap betűz a Nap, azért a levegő hőmérséklete is emelkedik.
A lényeg, hogy az állandó tréningezés ellenére SEM felejtette el a parancsszavakat amiket anno megtanítottam neki. ;)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése